Pe langa toate regulile impuse de industria alimentatiei, un angajat de la McDonald’s trebuie sa fie atent si la unele obligatii specifice companiei.
1. Nu toti clientii vor fi serviti la McDrive
Servirea rapida la fereastra este unua dintre cele mai importante caracteristici ale seriviciilor de la McDonald’s. Un angajat McDonald’s nu are permisiunea de a servi clientii care vin ca pietoni sau cu bicicleta.
2. Toti clientii sunt tratati la fel, inclusiv celebritatile
Un angajat de la McDonald’s are obligatia de a trata egal toti clientii. Daca o persoana celebra isi face aparitia in restaurant, angajatul este instruit sa ramana calm, sa nu incerce sa se pozeze cu vedeta si sa serveasca clientii in ordinea sosirii, fara favoritisme.
3. Este interzis bacsisul
Compania McDonald’s are o politica anti-bacsis. Banii oferiti special pentru angajatul care a servit ajung in cutia pentru caritate, iar pastrarea banilor de catre cineva este considerata furt.
4. Angajatul nu are voie sa foloseasca telefonul mobil in timpul programului
Potrivit manualului angajatului, telefonul personal nu trebuie sa fie „folosit, vazut sau auzit in niciun caz”.
5. Angajatul nu-si prepara singur mancarea
Angajatii beneficiaza de reduceri mari sau primesc chiar produse gratuite (in functie de restaurant). Chiar si asa, un angajat nu are voie sa isi pregateasca singur mancarea. Manualul prevede ca atunci cand angajatul intra in pauza de masa, un manager trebuie sa ii preia comanda si sa i-o asambleze, in timp ce angajatul sta in zona pentru clienti.
6. Nu se pierde timp fara rost la locul de munca
Acelasi manual intern prevede ca angajatul nu trebuie sa ajunga la restaurant cu mai mult de 15 minute inainte de inceperea schimbului si nici sa zaboveasca peste 15 minute dupa incheierea turei. Totodata, un angajat nu trebuie sa se invarta fara treaba in jurul biroului managerului, al seifului sau vestiarelor.
7. Prudenta in expunerea pe social media
Atunci cand esti angajat la McDonald’s esti sfatuit sa fii atent la ce vorbesti despre companie.
De exemplu, angajatului McDonald’s i se cere sa precizeze ca parerea sa este personala si nu reprezinta compania. De asemenea, ii este interzis sa dezvaluie secrete comerciale ale companiei, ca „metode sau proceduri, date despre vanzari, numar de clienti, planuri de afaceri, promotii alimentare sau de marketing si oricare informatii si comunicari confidentiale legate de activitatile interne”.